Dálniční známka pro rok 2021 bude plně elektronická

25. listopadu 2020 | 16:01
Od 1. ledna 2021 přijme Česká republika systém elektronických dálničních známek, které nahradí stávající fyzické kupóny umístěné na čelním skle vozidla. Prodej e-známek pro rok 2021 začne 1. prosince 2020. Ceny a podmínky zůstávají nezměněny.
Prodej e-známek pro rok 2021 začne 1. prosince 2020 / TTstudio / Shutterstock

E-dálniční známka

Řidiči mají možnost zakoupit si e-známku s platností 10 dní (za 310 Kč), na jeden měsíc (za 440 Kč) nebo na jeden rok (za 1500 Kč). Pokud jde o jednoroční elektronickou známku, její platnost je nově nastavena na 365 dní od data nákupu, nikoli na kalendářní rok jako dřívější dálniční známka.

Při nákupu je nutné věnovat zvýšenou pozornost zadávání údajů o vozidle – po dokončení nákupu nebude možné na zadaných údajích provádět žádné změny. 

Regulace cen

U vozidel s ekologickým pohonem platí slevy. U vozidel na zemní plyn a biometan platí 50% sleva - 155 Kč (10 dní), 220 Kč (jeden měsíc) nebo 750 Kč (jeden rok). Elektromobily, hybridní automobily a automobily na vodíkový pohon jsou od poplatku osvobozeny, protože hodnota emitovaných emisí nepřesahuje 50 g CO2/km.

Pokud je takovému vozidlu přidělena speciální registrační značka, je automaticky vyňato. Pokud používá standardní štítek, je nutné požádat o osvobození od poplatku pomocí zvláštního formuláře.

Jak bude e-dálniční známka fungovat?

Bude fungovat na principu ovládání videozáznamu. K dispozici bude technologie, s níž bude okamžitě možnost získat přehled o tom, zda konkrétní vozidlo má platnou elektronickou dálniční známku nebo zda je od této povinnosti osvobozeno.

Máte tak možnost koupit si na Vánoce praktický dárek v podobě elektronické dálniční známky. Platnost papírových dálničních kuponů pro rok 2020 tradičně skončí 31. ledna 2021, takže řidiči budou muset mít od 1. února 2021 novou elektronickou dálniční známku. 

— komerční sdělení

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. Redakce magazinplus.cz neovlivňuje jejich obsah ani není jejich autorem.

Komerční sdělení je inzertní formát, který umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na větší ploše, než nabízí klasická bannerová reklama.

Články jsou viditelně odděleny. Nesmí být v rozporu s dobrými mravy a zásadami, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst a zároveň jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá ani klamavá.

Reklama

Mohli jste přehlédnout

Čtyřnásobná maminka a hvězda seriálu Četnické humoresky Alena Antalová podstoupila liposukci

Na trampolíně si užijí zábavu děti i dospělí. Při jejím...

Zajímavý dekorační prvek do bytu vás nemusí stát ani...

Jestli vám po každém dešti stojí voda v garáži, je nutné...

Stáří se u koček projevuje i vypadáváním zubů. Je třeba...

Pokud vás už nudí běžně pěstovaná zelenina, zasaďte si...

Aviváž je všestranný pomocník, využijte její potenciál na...